Unity Varsayılan C# Script Taslağını Değiştirmek

Herhangi bir düzenleme yapmadan önce eğer açıksa Unity Editörünü kapatınız.

Eğer Unity’i nereye kurduğunuzdan emin değilseniz; Unity Hub da bulunan Install penceresinden ilgili sürümün Settings Icon’na tıklayarak Show In Explorer seçeneğiyle kurulumu yaptığınız dizine gidebilirsiniz.

Karşınıza çıkan klasörde sırasıyla Data->Resources->ScriptTemplates klasörlerini açınız.

ScriptTemplates klasörü içerisinde bulunan 81-C# Script-NewBehaviourScript.cs dosyasında yapacağınız değişikler bundan sonra Unity de oluşturduğunuz her C# Script dosyasını etkileyecektir.

Örnek olarak System.Collections ve System.Collections.Generic kütüphanelerini kaldırabiliriz ve/veya  // ile başlayan yorum satırlarını kaldırabiliriz ve/veya awake fonksiyonunu ekleyebiliriz.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

    #ROOTNAMESPACEBEGIN#
public class #SCRIPTNAME# : MonoBehaviour
{
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        #NOTRIM#
    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        #NOTRIM#
    }
}
#ROOTNAMESPACEEND#

Herhangi bir düzenleme yapmadan bizi karşılayan C# dosyası aşağıdaki gibi görünür;

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class ScriptFile : MonoBehaviour
{
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        
    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        
    }
}

Değişiklik yaptıktan sonra ise aşağıdaki gibi görünecektir;

using UnityEngine;

public class ScriptFile : MonoBehaviour
{
    private void Start()
    {
        
    }


    private void Update()
    {
        
    }
}

Kaynak; Unity Varsayılan C# Script Taslağını Değiştirmek