Unity Varsayılan Betik Taslağını Düzenlemek

  • 2 ay önce
Unity Varsayılan Betik Taslağını Düzenlemek

Unity’de yeni bir betik (script) oluşturunca karşınıza şöyle bir şey çıkar:

 
 
 

Eğer yeni başlıyorsanız veya tam olarak bu iki fonksiyona ihtiyacınız varsa ne güzel. O zaman bile yorumlar sinir bozabilir. Ayrıca satır sonu formatı farkı Unity Editor’unde uyarılara sebep olabilir.

Bunlar tabi ki de çok ufak sorunlar. Fakat bunları çok kolay bir şekilde düzeltebilecekken neden yapmayalım?

Öncelikle Unity Editor’ünün yüklü olduğu klasörü açın. Unity Editor’ünü Hub kullanarak yüklediyseniz, varsayılan yükleme klasörü Windows için:

 
 
 

 Bu klasörde yüklü olan bütün Unity versiyonlarını göreceksiniz. Ben 2020.2.5f1 kullanıyorum. Oradan Editor\Data\Resources\ScriptTemplates klasörünü açın.
 

 
 

Bu klasörde birçok farklı betik ve shader için taslaklar göreceksiniz. Tabi ki hepsini istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Benim şu anda ilgilendiğim ” 81-C# Script-NewBehaviourScript.cs.txt” taslağı. Bunu herhangi bir metin düzenleme aracında açarsanız karşınza şöyle bir şey çıkacak:

 
 
 

Bu taslağı dilediğiniz gibi değişitip kaydedin.

not; Bu dosya Program Files klasöründe olduğu için kaydedebilmeniz için yönetici haklarına sahip olmanız gerekiyor.



Yorumlar

Yorum Yap